ferforgeonline ferforgeonline .

ferforgeonline

درب باغ

مزاياي استفاده از حفاظ درب آكاردئوني

اين نوع حفاظ ها در واقع از جمله از بهترين و مناسبترين حفاظ براي امنيت به شمار مي آيند. استفاده از اين نوع حفاظ ها مزاياي بسياري دارد كه از جمله آنها ميتوان به اشغال فضاي كم و برقراري امنيت و ايمني اشاره كرد. حفاظ آكاردئوني هم مانند حفاظ آكاردئوني پنجره داراي انواع مختلفي است كه با دست و به صورت ريلي باز و بسته مي شوند. شما ميتوانيد هنگامي كه ميخواهيد از اين دربها استفاده كنيد، آن ها را به صورت ريلي باز و بسته كنيد. البته بايد بدانيد كه حفاظ درب آكاردئوني نسبت به حفاظ آكاردئوني پنجره  وزن بيشتري دارد و بسيار سنگينتر است و به همين دليل هم حين باز و بسته شدن شما اذيت نخواهيد شد.

شما ميتوانيد به جاي اينكه از انواع حفاظ درب آكاردئوني استفاده كنيد ازانواع قفل هاي ضد سرقت و يا حتي دوربين هاي مداربسته استفاده كنيد اما بايد بدانيد كه امنيتي كه توسط اين پنجره براي شما ايجاد خواهد شد به مراتببهتر است.

 

حفاظ شاخ گوزني و عوامل مؤثر بر انتخاب انواع آن

انتخاب حفاظ آهني مدل شاخ گوزني در واقع دربرگيرنده نكات بسياري مي شود. زماني كه شما ميخواهيد يك حفاظ را انتخاب كنيد بايد بدانيد كه به درستي بايد پول بسياري خرج كنيد تا بتوانيد امنيت را تا مرز زيادي برآورده كنيد. هرچقدر هم كه شما خرج هاي اكثريت را براي حفاظ در نظر بگيريد برگزيدنشما نيز گوناگون تر خواهد شد. البته بايد بدانيد كه هزينه هاي اضافي هم مناسب نخواهد بود. در اين دسته شما را با عوامل كارساز در گزينش نوع حفاظ شاخ گوزني آشنا كنيم. حفاظ شاخ گوزني  يكي از مهم ترين عواملي است كه بايد به آن دقت كنيد.

كاربري حفاظ هم زياد مهم است. شما بايد امنيت حفاظ شاخ گوزني را حفظ كنيد. بايد در اين زمينه گزينش هاي خود را به دقت بررسي كنيد. بلندي و وانگهي پيچيدگي هايي كه در اين گويه وجود دارد به شما اجازه خواهد عدل كه كار خريد و فروش حفاظ شاخ گوزني را به آساني انجام دهيد. اگر شما حتي در يكمحل امن هم در ميان شهر زندگي ميكنيد دست شما باز است كه حفاظ هاي ساده ايهمانند حفاظ هاي سرنيزه استفاده كنيد

 

حفاظ پنجره فرفورژه

دقت داشته باشيد كه اين نوع نرده ها هم از نوع حفاظ پنجره فرفورژه به شمار مي آيند كه حين باز و بسته شدن يك شكل شبيه به سايبان به شما خواهند داد. دقت داشته باشيد كه اين نوع از حفاظ ها تنها از بخش پاييني حركت خواهند كرد و شما ميتوانيد به آساني آن ها را مورد استفاده قرار دهيد.آنچه كه بايد بدانيد اين است كه اين نوع از حفاظ ها به تازگي به بازار عرضه شده اند اما همواره از جمله بهترين نوع حفاظ ها هستند و همين هم باعث مي شود كه قيمت آن ها زيادتر از سارين باشند. اين نوع حفاظ ها مقاومت بسياري دارند و حتي مي توانند با حفاظ پنجره فرفورژه آكاردئوني در اين زمينه رقابت كنند.

دقت داشته باشيد كه خريد اين نوع حفاظ پنجره فرفورژه در واقع براي مكان هايي كه پنجره هاي وسيع و بزرگي در آن ها وجود دارد بسيار حائز اهميت است.

 

ساخت انواع درب حياط ويلايي

ساخت درب باغ هم مانند ساخت انواع درب هاي فرفورژه در زمان هاي قديم به طرق مختلفي انجام ميشده است. زماني كه فلزات را درون كوره هاييمي ريختند تا ذوب شوند، با درآوردن آن ها و كوبيدن اين نوع فلزات خشكي و مقاومت آن ها كمتر مي شد و در نهايت امكان جلادهي در آن ها فراهم مي شده است. در نهايت افرادي كه در اين زمينه فعاليت مي كنند قادر بودند تا نقش هاي پرپيچ و خمي و كلاسيك روي آن ها پياده كنند كه از جمله آنها مي توان بهطراحي هاي اسليمي اشاره كرد.

در نهايت، فلزاتي كه گران قيمت بودند به آساني بازسازي و به هم متصل مي شدند كه با تغيير شكل آن ها در واقع درب حياط ويلايي از آن ها ساخته مي شد.شايد در گذشته مانند امروز در ساخت اين نوع درب ها تنوع وجود نداشته است اما امروزه با تكنولوژي هاي پيشرفته اي كه در اين زمينه وجود دارد، انواع درب حياط ويلايي فرفورژه در رنگ ها و طرح هاي مختلف ساخته مي شوند و به شمااين امكان را ميدهند كه طراحي هاي مختلفي براي خود داشته باشيد.

 

منبع : خبرگزاري ايسنا


برچسب: حفاظ شاخ گوزني،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۰:۲۱ توسط:وحيد موضوع: نظرات (0)

درب آكاردئوني آهني

حفاظ درب آكاردئوني آهني و مقاوم


از جمله حفاظ‌هايي كه براي نوع ها درب‌ استفاده مي شود، حفاظ درب آكاردئوني آهني و مقاوم نام دارد. از اين نوع حفاظ، اكثراً جلوي درب مغازه‌ها، شركت‌ها و يا آپارتمان‌ها بكار مي رود. با توجه به اينكه ساختار اين نوع از حفاظ، نسبت به ساير حفاظ‎ها ساده‌تر به نظر مي‌آيد، بيشتر مورد توجه قرار مي‌گيرد. با اين‌حال از آنجايي كه حفاظ درب آكاردئوني آهني و مقاوم بايد مستحكم باشد، جنس آن از آهن خواهد بود و به شكل پروفيل ساخته مي شود، ضمن اينكه درون پروفيل‌ها را از طرح و شكل‌هاي عمودي و افقي پر مي‌كنند تا مقاومت درب افزايش يابد. در ادامه قصد داريم در خصوص موارد مرتبط با اين درب صحبت كنيم و توصيه مي كنيم كه اگر مي خواهيد به تازگي از آن استفاده نماييد، اين مقاله را تا انتها مطالعه كنيد.

ويژگي‌هاي حفاظ درب آكاردئوني آهني و مقاوم


همانطور كه در بالا عرض كرديم، حفاظ درب آكاردئوني آهني و مقاوم به منظور حفاظت از مكان‌هاي مختلف نصب مي شود، از اين رو بايد بسيار مستحكم باشد. با چنين شرايطي مي توان ويژگي هاي زير را براي درب‌هاي آكاردئوني در نظر گرفت:
وجود مقاطع كناري در درب‌هاي آكاردئوني كه اندازه‌هاي آن بايد 30 در 50 باشد.
بكار بردن پرچ‌هاي با كيفيت به هنگام اتصالات
وجود دستگيره‌هاي فلزي موسوم به كونيك
وجود كمربند ايمني
استفاده از جوش SMAW در مسير توليد درب
بكار بردن تسمه با ابعاد 20 در 5
مزاياي حفاظ درب‌هاي آكاردئوني
استفاده از حفاظ درب آكاردئوني آهني و مقاوم نسبت به ساير درب‌ها بعنوان حفاظ، حسن هاي بسيار مناسبي دارد. يكي از اين حسن‌ها به كم اشغال كردن فضا در هنگام باز و بسته شدن درب مربوط است. همچنين حفاظ درب آكاردئوني آهني و مقاوم بسيار سبك است و به انرژي زيادي جهت باز و بسته كردن آن نياز نداريم.

مزيت حفاظ شاخ گوزني آهني روي ديوار  از جمله عوامل مؤثر بر انتخاب انواع حفاظ شاخ گوزني


انتخاب حفاظ آهني شاخ گوزني در واقع دربرگيرنده نكات بسياري مي شود. زماني كه شما ميخواهيد يك حفاظ را انتخاب كنيد بايد بدانيد كه به درستي بايد پول بسياري خرج كنيد تا بتوانيد امنيت را الي مرز زيادي برآورده كنيد. هرچقدر هم كه شما خرج هاي اكثريت را براي حفاظ در عقيده بگيريد برگزيدن شما نيز گوناگون تر خواهد شد. البته بايد بدانيد كه هزينه هاي اضافي هم خوب نخواهد بود. در اين دسته شما را با عوامل كارساز در گزينش نوع حفاظ شاخ گوزني آشنا كنيم. مزيت حفاظ شاخ گوزني آهني روي ديوار يكي از مهم ترين عواملي است كه بايد به آن دقت كنيد.
مزيت حفاظ هم زياد مهم است. شما بايد امنيت و ايمني حفاظ شاخ گوزني را حفظ كنيد. بايد در اين زمينه گزينش هاي خود را به دقت بررسي كنيد. بلندي و وانگهي پيچيدگي هايي كه در اين گويه وجود دارد به شما اجازه خواهد عدل كه كار خريد و فروش حفاظ شاخ گوزني را به آساني انجام دهيد. اگر شما حتي در يك محل امن هم در ميان شهر حيات كنيد دست شما باز است كه حفاظ هاي ساده اي همانند حفاظ هاي سرنيزه اي بهره‌گيري كنيد.

آشنايي با انواع درب ويلايي فرفورژه آهني و فلزي زيبا و مقاوم


امروزه از انواع مختلفي در ها استفاده مي شود كه شايد مهم ترين استفاده از آن ها در درب هاي ويلاها باشد. آيا شما هم با انواع درب ويلايي فرفورژه آهني و فلزي زيبا و مقاوم آشنايي داريد و مي دانيد كه از چه جنس هايي ساخته مي شوند؟ درب ويلايي فرفورژه آهني و فلزي زيبا و مقاوم هم ميتواند از جنس آهن باشد و هم از جنس چارچوب هاي چدني و يا فرفورژه. در اين بخش با ما همراه شويد تا شما را با انواع درب ويلايي فرفورژه آهني و فلزي زيبا و مقاوم آشنا كنيم.
درب هاي حياطي فرفورژه از چارچوب هايي ساخته شده اند كه شكل ظاهري آن ها را برخلاف انواع درب هاي مدرن پيچيده تر مي كند. البته اين نوع درب ها معمولا براي ساختمان ها استفاده دارند و متفاوت از درب هاي ويلايي هستند.

انواع درب ويلايي فرفورژه آهني و فلزي زيبا و مقاوم


البته انواع درب ويلايي فرفورژه آهني و فلزي زيبا و مقاوم يكي نيست و شما ميتوانيد انواع مختلفي از آن ها را مشاهده كنيد كه در واقع براي ويلاها مورد استفاده قرار مي گيرند. بايد بدانيد كه انواع مختلف درب ويلايي فرفورژه آهني و فلزي زيبا و مقاوم ويژگي هاي متفاوتي دارند و همين هم باعث مي شود كه استفاده از آن ها در مناطق مختلف متفاوت باشد.
براي مشاوره با كارشناسان حفاظ سازه در تماس باشيد

 

منبع : خبرگزاري آفتاب


برچسب: حفاظ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۷:۲۰ توسط:وحيد موضوع: نظرات (0)

زيبايي نماي حفاظ شاخ گوزني

زيبايي نماي حفاظ شاخ گوزني

افزايش جذابيت و زيبايي ديوارهاي ساختمان مي‌تواند جلوه متفاوت و خاصي از يك آپارتمان ارائه ‌دهد. حتي نماي بيروني ساختمان و جذابيت آن مي‌تواند بر روي ساكنان ساختمان و حتي كساني كه براي خريد آپارتمان مي‌آيند تأثير مثبتي داشته باشد . وجود حفاظ ‌ها علاوه بر امنيت باعث زيبايي و جذابيت مي‌شود. براي مثال حفاظ شاخ گوزني مي‌تواند به نماي ساختمان زيبايي دهد. و با قابليت رنگ‌پذيري كه دارد مي‌تواند با نماهاي مختلف ست شود . حفاظ‌هاي ديگري مانند حفاظ ليليوم وجود دارد كه ظاهر ساختمان را تحت تأثيرخود قرار مي‌دهد. وقتي وارد يك آپارتمان مي‌شويد. اولين تاثير و حس را از زيبايي آپارتمان مي‌گيريد و اين زيبايي به دو قسمت زيبايي دروني و بيروني تقسيم مي‌شود. در زيبايي بيروني، ورودي قابل ‌توجه و زيبا و همچنين حفاظ و نرده زيبا مي‌تواند زيبايي آن ساختمان را دوچندان مي‌كند. مي‌توان با سرمايه‌گذاري روي حفاظ‌هاي آپارتمان آن را خاص تر از بقيه ساختمان‌ها كرد.

مراحل ساخت حفاظ

با توجه به نياز مشتري و سفارش و نوع ديوار ساختماني كه حفاظ بايد نصب شود. در ابعاد مورد نياز وي قابل ساخت و توليد مي باشد . ساخت حفاظ شاخ گوزني مانند ساختن ساير انواع حفاظ ساختمان داراي مراحلي به شرح زير مي‌باشد:
ابتدا سازنده حفاظ نرده به خريد كردن ميلگردها از سازنده ميلگرد و انتقال آن‌ها به محل توليد حفاظ و ساخت حفاظ شاخ گوزني اقدام مي‌كند. سپس ميلگردهاي خريداري شده مطابق نياز و در سايزهاي متفاوت براي ساخت حفاظ شاخ گوزني برشكاري مي‌شوند . خم كاري و جهت شكل ‌دهي قطعات حفاظ ، از دستگاه پرس استفاده مي‌ شود .
قطعات آماده شده تحويل جوشكار خواهند شد تا اتصال قطعات برحسب سفارش مشتري انجام شود . سپس مرحله پخت در كوره مي‌رسد . بعد از انجام جوشكاري و رنگ‌ زدن پس از پاشيدن رنگ پودري، حفاظ داخل كوره پخت شده و در انبار قرار داده مي‌شود.


برچسب: حفاظ شاخ گوزني،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۰:۱۸ توسط:وحيد موضوع: نظرات (0)

شناخت سقف آردواز

شناخت سقف آردواز و انواع آن

سقف كاذب و زيباي آردواز چيست؟

بدون شك شما هم اگر عضوي فعال در زمينه خريد و فروش مصالح هستيد نام سقف كاذب و زيباي آردواز را بسيار شنيده ايد. سقف كاذب و زيباي آردواز در واقع يك مخلوط از سيمان، آزبست و يا الياف معدني است كه همراه با الياف مصنوعي و همچنين مواد شيميايي ديگر با آب تركيب مي شود تا بتوان از آن به عنوان نوعي مصالح در ساختمان استفاده كرد.
 

سقف كاذب و زيباي آردواز چيست؟

سقف كاذب و زيباي آردواز در واقع با توجه به سيماني كه دارد بسيار مقاوم است و ميتوان گفت كه از جمله مصالحي به شمار مي رود كه براي زيبايي سقف و ديگر نماها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همانطور كه ميدانيد، نما يكي از مهم ترين بخش هايي است كه در ساختمان به چشم خواهد آمد. در زمان هاي قديم تر اين طور گفته مي شود كه اين نوع مصالح جز اولين محصولاتي بوده است كه براي پوشش هاي سقف شيرواني از آن استفاده مي شده است. اين استفاده به حدي زياد بود كه اولين افرادي كه اقدام به ساخت پوشش هاي سقف كرده اند در واقع مي گويند كه سقف كاذب و زيباي آردواز همان سقف شيرواني است كه البته تصوري غلط و دور از انتظار است.


ورقه هاي سقف كاذب و زيباي آردواز چگونه ساخته مي شوند؟

ممكن است تصور كنيد كه ساخت اين نوع ورقه ها كاري آسان است اما اينطور نيست. اين ورقه ها در واقع به صورت پله اي ساخته مي شوند كه شيب هاي متفاوتي نيز دارند. در واقع ورقه هاي اين نوع مصالح را به گونه اي مي سازند كه در سطحي بالاتر از نماي ساختمان قرار گيرند. معمولا از اين نوع مصالح در بالاي پنجره ها، سقف هاي ويلايي، پوشش هاي آلاچيق ها و همچنين در اتاقك هاي كلبه اي استفاده مي شود.
دقت داشته باشيد كه سقف كاذب و زيباي آردواز همچنين خوبي هاي ديگري نيز دارد و شما ميتوانيد آنها را در سر در ورودي هاي مجتمع خود نيز استفاده كنيد. معمولا اينطور گفته مي شود كه صفحه هاي سقف كاذب و زيباي آردواز در طرح ها و رنگ هاي مختلفي ارائه مي شوند. البته شما بايد به اين نكته دقت داشته باشيد كه صفحه هاي اين نوع مصالح را از پيش رنگ شده نيستند و ظاهر آن ها بدون هيچگونه رنگ اضافه اي كاملا شبيه به بتن است. نكته اي كه در اينجا بايد بدانيد اين است كه اين صفحه ها قابليت رنگ پذيري دارند و به همين دليل هم جاي هيچگونه نگراني اي وجود ندارد چرا كه شما ميتوانيد اين صفحات را با توجه به رنگ ساختمان خود تغيير دهيد. سقف كاذب و زيباي آردواز تقريبا تنها نوعي از مصالح است كه شما ميتواند آن را به هر رنگي كه ميخواهيد از حفاظ سازه سفارش دهيد و مورد استفاده قرار دهيد.


سقف كاذب و زيباي آردواز چه ويژگي هايي دارد؟

البته كه اين مصالح ويژگي هاي بيشماري دارد. اگر شما هم ميخواهيد از اين مصالح در ساختمان سازي خود استفاده كنيد بهتر است كه با ويژگي هاي آن آشنا شويد.سقف كاذب و زيباي آردواز در برابر آلودگي مقاوم است
گاها ديده مي شود كه از مصالحي در ساختمان سازي استفاده مي كنيم كه كثيف مي شوند. در اين حال تصور مي كنيم كه اين مصالح كيفيت لازم را ندارند و براي شما مشكل ساز خواهند شد. دقت داشته باشيد كه گرد و غباري كه بر روي نماي ساختمان مي نشيند اغلب نماي ساختمان را نازيباي خواهد كرد. بارش برف و باران نيز از جمله مواردي است كه باعث مي شود نماي ساختمان شما به طور كامل پوشيده شود. در اين حال رگه هايي از مواد تيره و همچنين كثيف در نما خود را نشان خواهند داد كه به طور حتم نميخواهيد با آنها رو به رو شويد. مسلما پس از چندين بار تكرار اين موضوع، نماي ساختمان شما به طور كل خراب خواهد شد و ديگر زيبايي از آن باقي نخواهد ماند. سقف كاذب و زيباي آردواز چتري يكي از مصالحي است كه شما ميتوانيد آن را براي حفظ نماي ساختمان خود استفاده كنيد. در واقع در اين روند ميتوانيد جلوه زيبايي به ساختمان خود بدهيد. اين نوع از مصالح ها معمولا به صورت تنها مورد استفاده قرار مي گيرند و به عنوان يك پوشش عالي براي ساختمان به شمار مي آيند. براي نماهاي آجري هم ميتوانيد از اين نوع مصالح ها استفاده كنيد و علاوه بر زيبايي، دوام و امنيت ساختمان خود را نيز دو چندان كنيد.
سقف كاذب و زيباي آردواز نمايي زيبا به ساختمان شما خواهد داد
در واقع اينطور گفته مي شود كه شما ميتوانيد از سقف كاذب و زيباي آردواز براي زيباتر شدن نماي ساختمان خود استفاده كنيد. شما در اين بخش قادر خواهيد بود كه از كنيتكس استفاده كنيد تا رنگ رويه سيماني را تغيير دهيد. دقت داشته باشيد كه در اين حال نماي كنيتكس براي رنگ دهي و زيبايي بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد. شايد بتوان به طور كل اينگونه گفت كه اگر در زمان هاي قديم از اين نوع مصالح به وفور استفاده مي شد، امروزه هم استفاده از اين نوع پوشش ها در واقع به عنوان يك نماي زيبا براي ساختمان شماست و ميتوانيد در عين اينكه امنيت ساختمان خود را افزايش دهيد قادر خواهيد بود كه هرآنچه كه نياز است را در زمينه زيبايي براي ساختمان خود فراهم كنيد.

 

منبع : خبرگزاري ايسنا


برچسب: آردواز،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۳:۳۲ توسط:وحيد موضوع: نظرات (0)

انواع حفاظ ديوار

ويژگي‌هاي انواع حفاظ ديوار


حفاظ‌ها از نظر جنس و يا طرح و شكل با يكديگر تفاوت دارند، به همين دليل مي توانند قيمت‌هاي مختلفي نيز داشته باشند. افراد مختلف، با توجه به نوع محل مورد نظر مي‌توانند حفاظ ديوار مد نظرشان را انتخاب كنند. حال سوال اين است كه اين‌گونه حفاظ‌ها از چه ويژگي‌هايي برخوردار هستند؟ جنس‌هاي استفاده شده براي تهيه حفاظ ديوار مي تواند به افزايش استحكام و مقاومت آن‌ها كمك كند. در واقع جنس‌هاي مختلف بكار رفته در حفاظ ديوار با يكديگر فرق دارند و بنا به نوع استفاده در محل‌هاي گوناگون انتخاب مي شوند.
ارتفاع‌هاي حفاظ ديوارها نيز بر اساس نوع كاربري آنها مي‌تواند از 1 متر تا 1 متر و نيم متفاوت باشد. در واقع بايد اين موضوع را در نظر بگيريد كه از حفاظ ديوار مي خواهيد در چه مكاني استفاده كنيد. طبيعتاً براي خانه هاي بيرون شهر، اندازه هاي حفاظ‌ها بايد بيشتر باشد. تراكم حفاظ ديوار نيز يكي ديگر از مواردي است كه در تهيه حفاظ در نظر گرفته مي‌شود. جداي از اينكه با افزايش تراكم حفاظ به هزينه ساخت آن اضافه مي شود، مي‌تواند در مستحكم بودن آن نيز كمك كند.

انواع حفاظ ديوار


حفاظ‌هاي ديوار به چندين دسته تقسيم بندي مي‌شوند كه در ادامه به محبوب‌ترين و پر استفاده‌ترين آنها اشاره خواهيم كرد:

حفاظ ديوار شاخ گوزني


تراكم نرده در اين نوع از حفاظ بسيار زياد است و همانطور كه از اسم آن پيداست، برگرفته شده از شاخ گوزن مي‌باشد. استفاده از فولاد در ساخت اين حفاظ بسيار محتمل است. از حفاظ گوزني در آپارتمان‌ها و ويلاها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

حفاظ ديوار سرنيزه‌اي


اين نوع از حفاظ بيشترين استفاده را در بين ديگر انواع حفاظ‌ها دارد. ظاهر ساده و نوك شبيه نيزه‌ي آن از دلايل استفاده از آن مي‌باشد. گفتني است كه معمولاً ارتفاع حفاظ سرنيزه‌اي به حداكثر تا 150 سانتي‌متر مي‌رسد.

حفاظ ديوار ليليوم


زيبايي خاص اين نوع از حفاظ به يكي از دلايل استفاده از آن بدل شده است. ظاهر اين حفاظ شبيه به گل ليليوم است و در دو رنگ نيز ساخته مي شود. با توجه به اينكه امنيت در اين نوع از حفاظ بسيار بالاست، طبيعتاً از قيمت بالايي نيز برخوردار خواهد بود.

قيمت حفاظ ديوار


براي اينكه قيمت ساخت يك حفاظ ديوار تخمين زده شود، بايد ابتدا نوع كاربري آن تعيين شود. همچنين متراژي كه قرار است براي آن حفاظ مشخص گردد نيز يكي از مهم‌ترين عواملي خواهد بود كه در تعيين قيمت حفاظ ديوار نقش خواهد داشت.
در وهله‌ي بعدي نوع و جنس حفاظ هم بايد مدنظر قرار بگيرد كه با توجه به اينكه انواع حفاظ ديوار وجود دارد، بسته به پيچيدگي هر كدام، بر قيمت ساخت حفاظ افزوده خواهد شد.

 

منبع : خبرگزاري ايسنا


برچسب: حفاظ ديوار،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۴:۰۸ توسط:وحيد موضوع: نظرات (0)

ساخت درب ويلايي

آشنايي با انواع درب ويلايي


امروزه از انواع مختلفي در ها استفاده مي شود كه شايد مهم ترين استفاده از آن ها در درب هاي ويلاها باشد. آيا شما هم با انواع درب ويلايي آشنايي داريد و مي دانيد كه از چه جنس هايي ساخته مي شوند؟ درب ويلايي هم ميتواند از جنس آهن باشد و هم از جنس چارچوب هاي چدني و يا فرفورژه. در اين بخش با ما همراه شويد تا شما را با انواع درب ويلايي آشنا كنيم.
درب هاي حياطي فرفورژه از چارچوب هايي ساخته شدهاند كه شكل ظاهري آن ها را برخلاف انواع درب هاي مدرن پيچيده تر مي كند. البته اين نوع درب ها معمولا براي ساختمان ها استفاده دارند و متفاوت از درب هاي ويلايي هستند.

ساخت درب ويلايي


ساخت درب ويلايي هم مانند ساخت انواع درب هاي فرفورژه در زمان هاي قديم به طرق مختلفي انجام مي شده است. زماني كه فلزات را درون كوره هايي مي ريختند تا آب شوند، با درآوردن آن ها و كوبيدن اين نوع فلزات مقاومت و خشكي آن ها كمتر مي شد و در نهايت امكان جلادهي در آن ها فراهم مي شده است. در نهايت افرادي كه در اين زمينه فعاليت مي كنند قادر بودند تا نقش هاي پرپيچ و خمي روي آن ها پياده كنند كه از جمله آنها مي توان به طراحي هاي اسليمي اشاره كرد.
در نهايت، فلزاتي كه گرام قيمت بودند به آساني بازسازي و به هم متصل مي شدند كه با تغيير شكل آن ها در واقع درب ويلايي از آن ها ساخته مي شد. شايد در گذشته مانند امروز در ساخت اين نوع درب ها تنوع وجود نداشته است اما امروزه با تكنولوژي هاي پيشرفته اي كه در اين زمينه وجود دارد، انواع درب ويلايي فرفورژه در طرح ها و رنگ هاي مختلف ساخته مي شود و به شما اين امكان را ميدهد كه طراحي هاي مختلفي براي خود داشته باشيد.

 

منبع : خبرگزاري ايسنا


برچسب: درب ويلايي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۲:۱۵ توسط:وحيد موضوع: نظرات (0)

شاخ گوزني و امنيت

حفاظ شاخ گوزني و امنيت بالاي آن ها


مسئله امنيت از ديرباز تاكنون در اكثر خانه ها مطرح بوده است و بشر امروزي نيز به تبع گذشته با پيشرفت هاي روزي كه صورت گرفته است، رو به توليد و ساخت حفاظ هاي آهني مختلفي آورده است كه با كارگذاري آن ها روي ديوار منازل مسكوني، امنيت و آسايش را در خانه ها برقرار سازد. حفاظ آهني كه به شيوه هاي مدرن و متفاوتي امروزه ساخته مي شوند را مي توانيد در قالب مدل هاي متنوع و زيبايي خريداري نمود تا علاوه بر زيبايي نماي بيروني منزل شما مانع از ورود و خروج هر گونه سارق و افرادي مي گردد كه قصد آزار و اذيت شما را دارند. حفاظ شاخ گوزني يكي از آن دسته حفاظ هايي است كه از جنس آهن ساخته شده است تا با استحكام بالاي خود و نيز تيز و برنده بودن خويش مانع از آن شود كه حتي فكر سرقت چنين خانه هايي به ذهن سارقان حرفه اي نيز خطور نمايد. با توجه به اينكه مدل و فرم حفاظ شاخ گوزني درست به مانند شاخ گوزن بسيار تيز و برنده هستند و با تراكم زياد به در جهات مختلفي قابل تنظيم است، مي توان استحكام و كارايي بالاي اين نوع از حفاظ ها را به عينه لمس نمود. اين شباهت سبب نامگذاري حفاظ شاخ گوزني بدين نام گرديده است. در ادامه به برخي از ويژگي ها و مشخصه هايي مي پردازيم كه از حفاظ شاخ گوزني بر مي آيد.ويژگي ها و مشخصه هاي حفاظ شاخ گوزني
از حفاظ شاخ گوزني با توجه به نوع و فرم دهي آن انتظار مي رود كه به عنوان سدي مستحكم در برابر هر كسي واقع گردد و به هيچ عنوان اجازه ورود افراد شرور و سارقان حرفه اي را به داخل منازل مسكوني ندهد. اين حفاظ آهني يكي از انواع حفاظ هاي ساخته شده از فولاد است كه نسبت به ساير حفاظ هاي ديگر قديمي تر بوده و در قالب هزينه اي كمتر و ارزان قيمت تر نيز نسبت به ساير انواع حفاظ هاي آهني در بازار توليد و عرضه مي گردد. به طور كلي مي توان ويژگي ها و مشخصه هاي حفاظ شاخ گوزني را در موارد زير جستجو نمود:

 

1-    نوع فرم دهي ميلگردها 

نوع فرم دهي ميلگردها و نيز شاخه هاي تيز و برنده آهني آن ها سبب شده است تا استفاده از حفاظ شاخ گوزني بر روي ديوار بيشتر منازل مسكوني مشاهده گردد كه اين امر نشان دهنده استقبال گرم مردم به اين نوع از حفاظ هاي آهني مي باشد. تراكم زياد و بيش از حد شاخك هاي حفاظ شاخ گوزني به نوبه خود مانع از آن مي گردد كه هر فردي فكر گذر از آن ها را به دل خويش راه دهد و با ديدن نوع فرم دهي ميلگردها و ارتفاع دلخواه آن ها و نيز خاصيت برندگي آن ها كه جايي براي گير كردن دست و پاي افراد به آن نيز وجود ندارد، همه آن ها سبب شده است تا از حفاظ شاخ گوزني بتوان به طور انبوه و عمده در بيشتر كوچه و خيابان هايي استفاده شود كه حياط دار مي باشند. 

 

2-    ممانعت از جهت ايستادن در كنار شاخه هاي تيز اين حفاظ 


شاخه هاي تيز حفاظ شاخ گوزني به گونه اي مي باشند كه ايستادن در كنار آن ها را بسيار سخت و دشوار و حتي غيرممكن مي سازد. چرا كه خمكاري هاي رو به بيرون اين نوع از حفاظ ها در جهات مختلفي طراحي و ساخته شده اند تا نتوان در كنار آن ها ايستاد.

3-    امنيت و استحكام بالا 


با توجه به فولادي بودن جنس حفاظ شاخ گوزني و تراكم بالاي اين نوع از حفاظ ها مي توان به ضرس قاطع امنيت بالا و استحكام منحصر به فرد و مثال زدني آن ها را يادآور گشت كه از جمله مسائلي است كه به هنگام خريد حفاظ شاخ گوزني مورد توجه مشتريان واقع مي گردد. ضمن اينكه اگر خواهان امنيت بيشتر و آسودگي خيال بيشتر هستيد، مي توانيد به توليدكنندگان حفاظ شاخ گوزني، حفاظي با تراكم بالا را سفارش دهيد كه با استفاده از شاخك هاي بيشتر در جهات مختلف كار را براي هر سارق و فرد شروري سخت تر و محال سازد. عرض حفاظ شاخ گوزني نيز كاملا به دلخواه شما قابل تنظيم است و شما مي توانيد بنا بر سليقه خود عرض آن را تنظيم كنيد و سفارش خود را به توليدكنندگان حفاظ شاخ گوزني ارائه كنيد تا متناسب با نياز و سليقه شما حفاظي آهني بسيار مستحكم و مقاوم را بسازند تا از نظر ايمني خيال خود را راحت و آسوده نماييد.

4-     نوع جوشكاري 


نوع جوشكاري حفاظ شاخ گوزني به گونه اي مستحكم و مقاوم ساخته مي شود كه به راحتي ميلگردهاي آن قابل شكستن و خم شدن نباشند. به علت همين مقاومت بالاي حفاظ شاخ گوزني است كه طيف وسيعي از مردم از اين نوع از حفاظ هاي آهني به جهت امنيت بيشتر خانه خود استفاده مي كنند. 

5-    رنگ بندي هاي زيبا 


تركيب رنگ بندي هاي زيبا و منحصر به فرد در كنار يكديگر در حفاظ شاخ گوزني نيز از جمله مسائلي است كه سبب اختيار و گزينش اين حفاظ آهني شده است تا با رنگ هاي دلخواه شما شكل و شمايلي متفاوت به حياط و كوچه هاي مجاور آن بخشيد و موجب زيبايي ظاهري نماي روي ديوار خانه و ساختمان شما نيز مي گردد.

 

منبع : خبرگزاري مهر


برچسب: حفاظ شاخ گوزني،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۸:۰۵ توسط:وحيد موضوع: نظرات (0)

مزاياي استفاده از حفاظ درب آكاردئوني

مزاياي استفاده از حفاظ درب آكاردئوني


اين نوع حفاظ ها در واقع از جمله از بهترين و مناسبترين حفاظ براي امنيت به شمار مي آيند. استفاده از اين نوع حفاظ ها مزاياي بسياري دارد كه از جمله آنها ميتوان به اشغال فضاي كم و برقراري امنيت و ايمني اشاره كرد. حفاظ درب آكاردئوني هم مانند حفاظ آكاردئوني پنجره داراي انواع مختلفي است كه با دست و به صورت ريلي باز و بسته مي شوند. شما ميتوانيد هنگامي كه ميخواهيد از اين درب ها استفاده كنيد، آن ها را به صورت ريلي باز و بسته كنيد. البته بايد بدانيد كه حفاظ درب آكاردئوني نسبت به حفاظ آكاردئوني پنجره  وزن بيشتري دارد و بسيار سنگينتر است و به همين دليل هم حين باز و بسته شدن شما اذيت نخواهيد شد.

شما ميتوانيد به جاي اينكه از انواع حفاظ درب آكاردئوني استفاده كنيد از انواع قفل هاي ضد سرقت و يا حتي دوربين هاي مداربسته استفاده كنيد اما بايد بدانيد كه امنيتي كه توسط اين پنجره براي شما ايجاد خواهد شد به مراتب بهتر است.

 

حفاظ شاخ گوزني و عوامل مؤثر بر انتخاب انواع آن


انتخاب حفاظ آهني مدل شاخ گوزني در واقع دربرگيرنده نكات بسياري مي شود. زماني كه شما ميخواهيد يك حفاظ را انتخاب كنيد بايد بدانيد كه به درستي بايد پول بسياري خرج كنيد تا بتوانيد امنيت را تا مرز زيادي برآورده كنيد. هرچقدر هم كه شما خرج هاي اكثريت را براي حفاظ در نظر بگيريد برگزيدن شما نيز گوناگون تر خواهد شد. البته بايد بدانيد كه هزينه هاي اضافي هم مناسب نخواهد بود. در اين دسته شما را با عوامل كارساز در گزينش نوع حفاظ شاخ گوزني آشنا كنيم. حفاظ شاخ گوزني يكي از مهم ترين عواملي است كه بايد به آن دقت كنيد.

كاربري حفاظ هم زياد مهم است. شما بايد امنيت حفاظ شاخ گوزني را حفظ كنيد. بايد در اين زمينه گزينش هاي خود را به دقت بررسي كنيد. بلندي و وانگهي پيچيدگي هايي كه در اين گويه وجود دارد به شما اجازه خواهد عدل كه كار خريد و فروش حفاظ شاخ گوزني را به آساني انجام دهيد. اگر شما حتي در يك محل امن هم در ميان شهر زندگي ميكنيد دست شما باز است كه حفاظ هاي ساده اي همانند حفاظ هاي سرنيزه استفاده كنيد

 

حفاظ پنجره فرفورژه


دقت داشته باشيد كه اين نوع نرده ها هم از نوع حفاظ پنجره فرفورژه به شمار مي آيند كه حين باز و بسته شدن يك شكل شبيه به سايبان به شما خواهند داد. دقت داشته باشيد كه اين نوع از حفاظ ها تنها از بخش پاييني حركت خواهند كرد و شما ميتوانيد به آساني آن ها را مورد استفاده قرار دهيد. آنچه كه بايد بدانيد اين است كه اين نوع از حفاظ ها به تازگي به بازار عرضه شده اند اما همواره از جمله بهترين نوع حفاظ ها هستند و همين هم باعث مي شود كه قيمت آن ها زيادتر از سارين باشند. اين نوع حفاظ ها مقاومت بسياري دارند و حتي مي توانند با حفاظ پنجره فرفورژه آكاردئوني در اين زمينه رقابت كنند.

دقت داشته باشيد كه خريد اين نوع حفاظ پنجره فرفورژه در واقع براي مكان هايي كه پنجره هاي وسيع و بزرگي در آن ها وجود دارد بسيار حائز اهميت است.

 

ساخت انواع درب حياط ويلايي


ساخت درب حياط ويلايي هم مانند ساخت انواع درب هاي فرفورژه در زمان هاي قديم به طرق مختلفي انجام ميشده است. زماني كه فلزات را درون كوره هايي مي ريختند تا ذوب شوند، با درآوردن آن ها و كوبيدن اين نوع فلزات خشكي و مقاومت آن ها كمتر مي شد و در نهايت امكان جلادهي در آن ها فراهم مي شده است. در نهايت افرادي كه در اين زمينه فعاليت مي كنند قادر بودند تا نقش هاي پرپيچ و خمي و كلاسيك روي آن ها پياده كنند كه از جمله آنها مي توان به طراحي هاي اسليمي اشاره كرد.

در نهايت، فلزاتي كه گران قيمت بودند به آساني بازسازي و به هم متصل مي شدند كه با تغيير شكل آن ها در واقع درب حياط ويلايي از آن ها ساخته مي شد. شايد در گذشته مانند امروز در ساخت اين نوع درب ها تنوع وجود نداشته است اما امروزه با تكنولوژي هاي پيشرفته اي كه در اين زمينه وجود دارد، انواع درب حياط ويلايي فرفورژه در رنگ ها و طرح هاي مختلف ساخته مي شوند و به شما اين امكان را ميدهند كه طراحي هاي مختلفي براي خود داشته باشيد.

 

منبع : خبرگزاري ايسنا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۰:۱۵ توسط:وحيد موضوع: نظرات (0)

شناخت حفاظ شاخ گوزني

شناخت حفاظ شاخ گوزني


 حفاظ شاخ گوزني  براي ايجاد امنيت منزل و جلوگيري از ورود غافلگيرانه افراد ، سارقان و حيوانات وحشي و... ساخته ميشود .
حفاظ شاخ گوزني معمولا روي ديوار نصب مي شود و امنيت خانه را تامين مي كند اما گاهي در بالكن ها و حتي روي پنجره نيز نصب مي شود.
در ساليان دور حفاظهاي به كار رفته  بصورت نيزه يا سيم خاردار بوده است كه داراي معايب بسياري بودند ، ولي هم اكنون شاهد نسل جديدي از حفاظها هستيم .
نمونه اي از حفاظ هاي نسل جديد:
-1 حفاظ شاخ گوزني
-2بوته اي و ني زار روبه رو هستيم كه از نظر شكل ظاهري ،امنيت و قدرت بسيار عالي تر بوده و مورد تاييد پليس كشور نيز مي باشد. 

جنس رنگ و ابعاد  حفاظ شاخ گوزني


 جنس رنگ از نوع فام بوده است كه كيفيت بسيار عالي و مورده قبولي دارذ. اندازه طولي شاخه از اين حفاظ معمولا به 2 متر مي رسد. عرض اين نوع ازحفاظ به 30 تا 75 سانت مي رسد. ارتفاع اين نوع از حفاظ 50 تا 150 سانتي متر است. براي جوشكاري و نصب حفاظ شاخ گوزني، شاخك هاي حفاظ به روش جوشكاري دوطرفه و الكترود مخصوص اين نوع حفاظ استفاده مي شود.
 

حفاظ پنجره مدرن چيست؟


زماني كه صحبت از حفاظ پنجره فرفورژه به ميان مي آيد بدون شك شما هم ياد فلزاتي مي افتد كه شباهت بسياري به آهن دارند. در واقع تصور شما تا حدي هم درست است. فرفورژه از فلز ساخته مي شود اما عموما رنگ آن سياه است و ميتوان گفت كه صنعتي كه فرفورژه را توليد مي كند در واقع يك تلفيق از صنعت و هنر است. شما ميتوانيد در انواع حفاظ هاي فرفورژه ظرافت و همچنين زيبايي را ببينيد كه با توليد محصولات صنعتي ايجاد شده اند. اين نوع حفاظ ها معمولا پس از اينكه به طور كامل مورد بررسي هاي امنيتي قرار مي گيرند به اين بازار عرضه مي شوند. توليد فرفورژه به عنوان حفاظ هاي پنجره چندين سال است كه باب شده است چرا كه تصور عموم مردم بر اين بود كه اين نوع حفاظ ها امنيت لازم را ندارد اما همانطور كه استفاده از حفاظ پنجره مدرن رو به افزايش است ميتوان گفت كه امنيت نيز در ساختمان ها افزايش يافته است. 

 
آشنايي با حفاظ درب ضد سرقت آكاردئوني


امروزه استفاده از حفاظ هاي مختلف به عنوان يكي از اجزاي اصلي در ايجاد امنيت براي خانه و ساختمان شما به حساب مي آيد. حفاظ درب ضد سرقت يكي از انواع حفاظ هايي است كه به صورت مشبك ساخته مي شود كه عمدتا لوزي و و از جنس آهن هستند. اين نوع حفاظ ها معمولا به عنوان يك درب ضد سرقت استفاده مي شوند و باعث مي شوند كه شما بتوانيد حتي زماني هايي كه در منزل نيستيد امنيت را تا حد زيادي ايجاد كنيد.
حفاظ درب ضد سرقت در واقع يك حفاظ امنيتي و يك جدا كننده است كه براي جلوگيري از به هدر رفتن فضا مورد استفاده قرار مي گيرد. اين نوع حفاظ ها معمولا به شما اجازه مي دهند كه از به هدر رفت فضا نيز جلوگيري كنيد و همچنين از ايجاد مزاحمت در مكان هايي مانند درب هاي ورودي و پاساژ ها جلوگيري ميكند. حفاظ درب ضد سرقت عموما از جنس فلزات و آهن است و به همين دليل هم ميتواند يكي از مهم ترين بخش ها در حفظ امنيت خانه باشد.

 
منظور از حفاظ آهني چيست؟


زماني كه مي گوييم حفاظ آهني در واقع منظور اين است كه اين نوع حفاظ ها از جنس آهن و فلز هستند. به همين دليل هم بيشتر به آن ها حفاظ آهني گفته مي شود اما حفاظ پنجره و حفاظ ديوار نيز از جمله ديگر اسم هايي است كه به حفاظ آهني نسبت مي دهند. شايد تصور شما از اين نوع حفاظ ها اين است كه يك قطعه آهن كه به يك شكل خاصي طراحي شده است روي پنجره و يا ديوار خانه شما قرار خواهد گرفت اما اينطور نيست و در واقع زماني كه شما از اين نوع حفاظ ها استفاده مي كنيد مي توانيد آن ها را با اشكال مشخصي براي استفاده انتخاب كنيد كه امنيت و زيبايي نماي ساختمان شما را نيز حفظ خواهند كرد. در اين بخش مي خواهيم شما را با انواع حفاظ آهني آشنا كنيم.
 

 

منبع : خبر گزاري ايسنا


برچسب: پنجره فرفورژه، حفاظ شاخ گوزني،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۵:۱۶ توسط:وحيد موضوع: نظرات (0)

حفاظ فرفورژه

حفاظ شاخ گوزني  مدرن چيست؟

نمونه اي بهبود يافته از حفاظ هاي سرنيزه اما حفاظ شاخ گوزني مدرن است كه در طراحي هاي مربوط به آن تمامي عيوب و همچنين مشكلات حفاظ هاي سرنيزه اي سنتي حل شده است. حفاظ هاي سرنيزه اي مدرن اما از جنس ميلگرد هستند. يكي از خوبي هاي اين نوع حفاظ ها اين است كه مطابق با سليقه مشتري در طرح ها و رنگ هاي مختلف ساخته مي شوند. همچنين تراكم و ارتفاع آن ها نيز متفاوت خواهد بود. بين حفاظ هاي سرنيزه اي مدرن و همچنين حفاظ هاي سرنيزه اي قديمي و سنتي تفاوت هاي بسياري وجود دارد كه از جمله آنها مي توان به همين ساختار خاص و تغييرات ويژه در اين قسمت اشاره كرد. البته بايد بدانيد كه حفاظ هاي سرنيزه اي هم در واقع يكي از ابتكارات شركت هاي ايراني است كه امنيت منازل و همچنين شركت ها را تا حد بسيار زيادي فراهم مي كند. در بخش بعدي مي خواهيم شما را با مشخصات كلي حفاظ هاي سرنيزه اي آشنا كنيم پس با ما همراه شويد.

ساخت درب ويلايي


ساخت درب ويلايي هم مانند ساخت انواع درب هاي فرفورژه در زمان هاي قديم به طرق مختلفي انجام مي شده است. زماني كه فلزات را درون كوره هايي مي ريختند تا آب شوند، با درآوردن آن ها و كوبيدن اين نوع فلزات مقاومت و خشكي آن ها كمتر مي شد و در نهايت امكان جلادهي در آن ها فراهم مي شده است. در نهايت افرادي كه در اين زمينه فعاليت مي كنند قادر بودند تا نقش هاي پرپيچ و خمي روي آن ها پياده كنند كه از جمله آنها مي توان به طراحي هاي اسليمي اشاره كرد.
در نهايت، فلزاتي كه گرام قيمت بودند به آساني بازسازي و به هم متصل مي شدند كه با تغيير شكل آن ها در واقع درب فرفورژه از آن ها ساخته مي شد. شايد در گذشته مانند امروز در ساخت اين نوع درب ها تنوع وجود نداشته است اما امروزه با تكنولوژي هاي پيشرفته اي كه در اين زمينه وجود دارد، انواع درب ويلايي فرفورژه در طرح ها و رنگ هاي مختلف ساخته مي شود و به شما اين امكان را ميدهد كه طراحي هاي مختلفي براي خود داشته باشيد.

ساخت و توليد سايبان سقف پاركينگ و سايبان حياط


ساخت و توليد سايبان سقف پاركينگ ويلايي امروزه توسعه بسيار گسترده اي يافته اند. توليدكنندگان
به علت ويژگي هاي منحصر به فرد سايبان سقف پاركينگ ويلايي رو به توليد عمده آن ها آورده اند . تا در صورتي
كه بخواهيد از يك سايبان با تكنولوژي بروز دنيا به منظور نورگير بودن يا ايجاد سايبان براي باران و برف و مصارف مختلف استفاده نماييد،
بتوانيد با رفتن در دفترهاي توليدي آن ها تنوع طرح هاي جديد سايبان حياط ويلايي را مشاهده كرده . به منظور خريد آن ها با كارشناسان مشورت هاي لازم را صورت داده . و محصول مورد نظر خود را خريداري كرده و از آن نهايت بهره و استفاده ببريد را ببريد.
نكته قابل توجهي كه بايد توجه كنيد :
ذكر اين مسئله است كه معمولا سازه هاي فلزي اين نوع از سايبان ها به صورت شيبدار يا قوسي مي باشد .

 

منبع : خبرگزاري ايسنا


برچسب: درب فرفورژه، حفاظ شاخ گوزني،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۶:۲۸ توسط:وحيد موضوع: نظرات (0)