ferforgeonline ferforgeonline .

ferforgeonline

اجزاي حفاظ درب

حفاظ درب ضد سرقت چيست؟

درب آكاردئوني يك سازه تاشو است كه قاب بر روي چهارچوب در ورودي آپارتمان شما نصب مي‌شود. اتصال اين حفاظ‌ به در خانه شما از طريق چند جوش ساده صورت مي‌گيرد. البته كه ساده بودن به معناي كم‌اهميت بودن نيست.

درب آكاردئوني
حفاظ آكاردئوني معمولاً از تيغه‌هايي كه به صورت مورب روي هم قرار گرفته‌اند ساخته مي‌شود. اين درب‌ها در زمان استفاده باز مي‌شوند و به عنوان يك محافظ قدرتمند كار خود را آغاز مي‌كنند و پس از استفاده، تيغه‌ها به صورت كشويي روي هم جمع مي‌شوند تا فضاي بسيار محدودي بگيرند. از اين رو گاهي به اين محصول، درب تاشو هم گفته مي‌شود.

جمع‌شدن درب باعث مي‌شود از يك سو فضاي بسيار كمي را اشغال كند و از سوي ديگر مانع رفت‌و‌آمد آسان هم نشود. همچنين جمع شدن اين حفاظ درب آپارتمان موجب حفظ زيبايي فضا در هنگام استفاده نكردن از آن  است.

اين تيغه‌ها با استفاده از يك شيوه اتصال به نام پَرچ‌كاري به هم متصل مي شوند كه بسيار محكم و قابل اعتماد است.

نصب اين درب‌ها به سادگي انجام مي‌پذيرد و به هيچ وجه نيازي به خراب كردن ديوار نيست.

 

اجزاي حفاظ درب آپارتمان چيست؟

تسمه‌ها: ساختار اصلي حفاظ آكاردئوني را تسمه‌ها تشكيل مي‌دهند. بنابراين، تسمه‌ها مهم‌ترين جزء براي جلوگيري از ورود افراد غريبه به داخل ساختمان هستند. تسمه لازم است ضخامت كافي داشته باشد تا استحكام خوبي در مقابل فشار و ضربه داشته باشد. همچنين تراكم تسمه‌ها در ايمن بودن درب اثر زيادي دارد. البته اين نكته را هم به خاطر داشته باشيد كه هر چه كيفيت تسمه و تراكم آن بالاتر باشد، قيمت درب آكاردئوني هم بالاتر خواهد بود.
پروفيل: چهارچوب حفاظ از پروفيل تشكيل مي‌شود كه لازم است استحكام خوبي داشته باشد تا امكان نفوذ از طريق ديلم كردن يا ضربه وجود نداشته باشد.
پرچ‌ها: براي اتصال تسمه‌ها به يكديگر از پرچ‌ها استفاده مي‌شود. پرچ‌ها فولادي هستند و لازم است از نوع مرغوبي انتخاب شوند تا مقاومت لازم را در برابر ضربه بايد داشته باشند و به راحتي نشكنند.
قفل: مثل هر درب ديگري، درب حفاظ آكاردئوني هم قفل دارد. در صورتي كه از قفل مخفي يا توكار استفاده شود، درب ايمن‌تري خواهيد داشت.
حلقه جاي قفل: هم بر روي درب آكاردئوني وجود دارد كه مي‌توانيد از انواع قفل كتابي و مشابه آن براي بالا بردن امنيت استفاده كنيد.
ريل: براي حركت تسمه‌ها داخل چهارچوب از ريل استفاده مي‌شود. حلقه جاي قفل هم بر روي درب آكاردئوني وجود دارد كه مي‌توانيد از انواع قفل كتابي و مشابه آن براي بالا بردن امنيت استفاده كنيد.
دستگيره: مثل هر درب ديگري، اين نوع درب هم نياز به دستگيره براي باز و بسته شدن دارد.
لولاها


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۲۳:۱۶ توسط:وحيد موضوع: نظرات (0)